Sandy's statistieken

dinsdag 28 december 2010

Kerst enzo...

Hier nog even het stukje over Arjan dat in de krant stond in Leeuwarden en omgeving! Om het te lezen klik dan op het artikel.

Vrijdag avond kwamen papa en mama al. Ik had een pan groentesoep gemaakt en ik moet zeggen dat het erg lekker was. Het was goed te rijden volgens papa. We hebben wat tv gekeken en inmiddels had ik via sms van mijn neef begrepen dat hij misschien niet kon komen omdat hij geen oppas kon vinden voor de katten die hij weer verzorgd. Nou ja, hij zou zijn best doen om wel te komen. Hij moest vrijdag avond tot 2 uur 's nachts werken in het Hostel in Noordwijk en zou dan wel vroeg op moeten staan om hier op tijd met de trein te komen...
Zaterdag middag rond 14.30 uur, kwam hij op skype en zei dat ie net wakker was. Hij heeft zijn kamer in Leiden opgezegd en hij zat weer in het Hostel in Noordwijk. Het blijkt dat hij alleen vrijdags naar Leiden moet voor college en dat hij de rest van de week toch veel in Noordwijk in het Hostel zit. Dat is zonde om €475 huur te moeten betalen per maand en zijn contract liep ook af. Maar hij kon niet meer komen, een treinreis van bijna 3 uur (sneeuwoverlast meegerekend) en dan even eten en dan weer terug want hij moest zaterdag ook weer werken. Nu komt ie een paar dagen in het voorjaar hier zodat hij rustig zijn scripties af kan maken en leren voor tentamens. We zullen dan wel wat leuke dingen doen zoals naar Groningen gaan (geen ziekenhuis hoor!) Laat ik hem Leeuwarden zien, en vooral Arjans werk wilde ie wel bekijken.
Maar goed dat zijn plannen!

Zaterdag avond hadden we gegourmet (wie niet eigenlijk) Het was heerlijk alleen had ik te veel naar binnen gewerkt en kreeg ik toch wel weer kramp en moest ik even liggen. Eerst op de bank geprobeerd maar dat wilde niet en toen maar even in bed. Ben ik tot 21 uur in slaap gevallen. Ik denk overigens dat het ook wel komt door die ene glas rosé. Ik kan erg slecht tegen alcohol, al is het maar een half glaasje. Tja, het was mijn eerste na de buik operatie, misschien was dat niet zo verstandig maar goed, je wilt ook wel weer eens wat anders dan thee!





Omdat Roland er niet was, hadden we best veel over en we besloten om maandag een kliekjes dag te houden. Zondag hebben we de rollade uit het kerstpakket opgepeuzeld, tenminste ik niet. Ik had geen zin in vlees, alleen de ham om de witlofrolletjes in kaassaus heb ik opgegeten. Zelfs de gebakken aardappelschijfjes vond ik niet zo lekker, deze werden glazig. Ik ben wat dat aan gaat wel een kieskeurige eter. Gelukkig mag ik zelf bepalen wat we gaan eten en of ik wel snoep, koek, chips enz enz tussendoor tot mij mag nemen. Vroeger mocht dat niet van mama als ik mijn eten niet op at. Dan was ik best boos en niet te genieten. Ik moest eten wat de pot schafte en terecht natuurlijk. Nu ben ik zelf baas, al eet ik een hele zak drop als ontbijt, als ik het maar lekker vind!
Ik ben opgegroeid met soep van oma, allerlei soorten. Met rijst of soppen met brood. Je kunt mij er een groot plezier doen. Ik heb wel voorkeursoepjes tegenwoordig. Soto (indische kippensoep) vind ik het lekkerste. Dan komen chinese tomatensoep, bij de chinees vandaan, of haaievinnesoep, ook lekker. Dan vind ik groentesoep of juliennesoep (met aanmaakpakje van jumbo) lekker om het zelf te maken. De chinese kippensoep van cup-a-soup is ook wel lekker met wat extra pepertjes en provinciale kruiden plus wat peterselie. En hun toscaanse tomaten gaat er ook wel in met een klein tomaatje en extra peper en kuiden erbij dan smaakt het ook zeker goed. Alleen schijnt in de cup-a-soups wel te veel zout te zitten. Maar een cf-er kan wel wat extra zout gebruiken en zeker in de zomer!

Zondag hebben we eerst onbeten, heb ik de sneeuw weggeschoven en papa heeft geveegd. Het was absoluut niet koud! Het dooide wel wat. Toen hebben we voor de tv gezeten, wat films gekeken die we hadden opgenomen. In de middag hebben we de soep!! opgegeten en tegen 17 uur hebben we gekookt. Na het eten wilde papa naar huis rijden omdat hij niet al te laat op pad wilde gaan en omdat de weesberichten niet erg positief waren. Ze vertrokken om 19 uur en om 22 uur belden ze dat ze thuis waren en dat het rijden ook nu wel meeviel. Ik was wel blij dat ze belden want op tv zag je op het nieuws wel veel glijpartijen met auto's in de regio branbant enz.

Gisteren heb ik alleen met de hond gewandeld en ben verder niet buiten geweest. Heb weer tv gekeken, heb gehaakt, ben bijna klaar met het kleed/stola. Ik moet 91 partjes maken en die aan elkaar zetten... Het wordt erg mooi, dat kan ik jullie verzekeren. Voordat ik in het ziekenhuis kwam, was ik er al begonnen. Het patroon heb ik uit Vrouw van de telegraaf. Er staan nu ook babykleertjes en truien en bolero's op!!!! (Ik wilde al een bolero maken!!)

Ik moet nu mijn hachevlees opzetten anders wordt het weer zo taai...Dan even schaatsen kijken en ondertussen mijn haakpartjes afhaken..hihi.
Hier nog een foto van hoe mijn buik is geworden. Het lijkt wel erg raar als je het zo ziet maar het zal nog beter worden! Het stoma gat is helemaal dicht en de ritssluiting is 100% beter geworden dan het was. Alleen zal ik het insuline naaldje nooit kwijt raken, wel kan ik hem over een tijdje ook aan de andere kant steken...Dan kan mijn rechter kant een beetje bijkomen van la dat insuline geweld.

De rest van de week heb ik nog geen plannen, alleen donderdag middag ga ik nog 1 keer dit jaar intuitief tekenen en 's avonds weer boodschappen doen voor het weekend. O ja, we gaan 2 januari naar Utrecht. Arjan heeft twee kaartjes voor "we will rock you" Ons nieuwjaarscadeautje!

Geen opmerkingen: